фото

фото

четвер, 8 січня 2015 р.

Виступ гуртківців "Хімічний ілюзіон"



Мета:
  • ·        Організувати проведення цікавих дослідів з метою формування інтересу учнів до хімії.
  • ·        Формувати хімічні знання учнів у процесі виконання різних дослідів.
  • ·         Розвивати творчі здібності учнів, формуючи їх акторську майстерність.
  • ·        Формувати колектив учнів в ході підготовки важливого загальношкільного заходу.
  • ·         Здійснювати естетичне виховання учнів, створюючи яскраве театральне уявлення




 ЮРКО: Ох, і стомився ж я, в горлі пересохло. От би чогось попити ...
Де хімічна тут корова?
Молочка хочу парного.
Мабуть, то лиш випадки:
Хімія все може...
Розв’язать мої проблеми
Вона не допоможе.
         Юрко кидає підручник з хімії, збирається піти зі сцени... Але раптом лунає голос: «Зажди, Юрко.»
ЮРКО: (злякано): Хто тут?
На сцену виходять її Величність— КОРОЛЕВА ХІМІЯ та її слуги: Хімічна формула, Хімічна реакція, Хімічна задача та Хімічний дослід.
ХІМІЯ: Ну, здрастуй, Юрко.
ЮРКО: (приголомшено) Хто Ви? Звідки знаєте, як мене звуть?
ХІМІЯ: Я — наука, Королева Хімія, а це мої вірні слуги: Хімічна формула, Хімічна реакція, Хімічна задача та Хімічний дослід. Ми все про тебе знаємо, що ти не тільки не любиш хімію, а взагалі не хочеш вчитися. Але оскільки ти лише семикласник, то в межах  адаптації ми вирішили тебе не карати, а навпаки, допомогти тобі...
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: То ж відкрий свої очі та вуха для наших порад.
ХІМІЧНА ФОРМУЛА:
Ось, будь ласка, підійди.
І послухай-но сюди...
Як захочеш, станеш ти
Дійсним майстром справи,
Готувати будеш вміти
Всі хімічні страви...

ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ:
Лише від дотику твого, вміння і старання
Здійсняться усі одразу мрії та бажання...
ЮРКО: А що ж мені для цього треба робити?
ХІМІЯ:
Я – наука не проста, і не всім під силу,
І не кожен синтезує ці хімічні дива,
Але зможе осягнути і мої закони
Лише той, хто звик долати різні перепони...
ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: (протягує Юрку книжку «ХІМІЯ»)
То ж вставай із сонечком,
І сідай за Хомченка.
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД:
Вивчи все, що недобрав,
Що забув, не розібрав
Ще зі школи ти,
Не лови даремно гав,
Як стомивсь,
То пригадай ці слова мети:
Важко в навчанні —
зато легко в боротьбі…
ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: Пам’ятай такі слова: вчення – світло, а невчення – пітьма.
ХІМІЧНА ЗАДАЧА:
Вправи, формули, рівняння,
Досліди, завдання,
І задачі, й хід реакцій —
Все поглинь, тоді побачиш.
Що підвласні й зрозумілі
Всі тобі дива хімічні.  

ЮРКО:
Хімія – чудесниця.
Дай мені пити.
Буду тебе з понеділка я вчити,
Нарешті за розум завзято візьмуся,
Досліди сам я робити навчуся.
ХІМІЯ: Ну що ж, Юрко, здається ти все зрозумів… Сподіваюсь, що тепер з хімією в тебе все буде гаразд …

Хімія разом зі слугами йде зі сцени, залишаються Юрко та Хімічний дослід.
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД:
А тепер іди сюди,
З колби трохи злий води,
Чарівні слова скажи:
«По хімічному велінню,
По моєму хотінню –
Молоко з води зробись».
                                                       (ДОСЛІД «МОЛОЧНІ РІКИ»)
            Юрко підходить до столу, переливає з колби «воду» в стакан, утворилося молоко, робить вигляд, що п’є його…
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: Молодець,












 В цей час на сцену виходять двоє друзів Юрка, які жваво розмовляють.
ПЕРШИЙ ДРУГ (помітивши, що Юрко п’є молоко): Ось. Дивись. Малій дитині молочка попити схотілося.
ДРУГИЙ ДРУГ: Гей, Юрко, ти що з села молоко привіз?
ПЕРШИЙ ДРУГ: В твоєму віці вже молоко не п’ють.
ЮРКО:   А які бажання ваші? Кави. Чаю, простокваші?
ПЕРШИЙ ДРУГ: Знають всі про це довкола: краще всього – «Кока-кола».

ДРУГИЙ ДРУГ: Ну а я хотів би вкрай спробувати справжній «Спрайт».
ЮРКО: Гаразд, заждіть один момент,
Проведу один експеримент.
Підходить до столу, наливає з колби «воду» в стакан, промовляє чарівні слова.
ЮРКО: По хімічному велінню,
     По моєму хотінню.
     «Кока-кола» з води зробись.
    Ось, Андрію, подивись.
                                                        (ДОСЛІД «КОКА-КОЛА»)
А тепер я синтезую « Спрайт».
По хімічному велінню,
По моєму хотінню —
«Спрайте», із води зробись.
Ромка, спробуй, йди напийсь.
                             (ДОСЛІД «СПРАЙТ»)
(хлопці роблять вигляд, що п’ють напої)
РОМКА: Ну и дива.                                                                    
АНДРІЙ: Слухай, Юрко, а як це ти робиш? Може ти чарівник?
РОМКА: Навчи і нас.
ЮРКО: Ні, я не чарівник, я тільки вчуся, але хімія допомагає нам творити справжнісінькі дива… Друзі, вчіть дивовижну науку ХІМІЮ.


 ХІМІЯ: Хімічні досліди мають можливість кожному з нас стати на час факіром і розважити друзів незвичайним шоу. Тут не буде звичайних у вашому уявленні акробатів і гімнастів, кроликів з капелюха чи карткових фокусів – тільки хімічні чудеса.  
     Прості й ефективні досліди. Про які  ви сьогодні дізнаєтесь, не вимагають якихось особливих навичок, а лише обережності, уваги й акуратності
ХІМІЧНА ФОРМУЛА:Уникнути неприємних несподіванок допоможе дотримання трьох простих правил
ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: Не потрібно експериментувати вдома з незнайомими речовинами( та й надто великі кількості добре відомих хімікатів у невмілих руках можуть стати небезпечними)

ХІМІЧНА ЗАДАЧА: Перш ніж виконувати будь-який дослід, треба уважно прочитати його опис і пригадати властивості застосовуваних речовин.
Для цього є підручники і довідники.
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД:  Потрібно бути обережним і завбачливим. Якщо досліди пов’язані з горінням, утворенням диму і шкідливих газів, показувати їх можна там, де це не викликає неприємних наслідків.
У разі дотримання цих правил ваше шоу матиме успіх і хімічні речовини розкриють перед вами секрети своїх чудесних перетворень.
ХІМІЯ: А ти Юрко пам’ятаєш правила техніки безпеки при проведенні дослідів з хімії.
ЮРКО: Так, пам’ятаю.

1. Якщо відкрили — закрийте.

2. Якщо позичили будь-що —'' поверніть.

3. Якщо ви не знаєте, як це діє, — не торкайтеся.

4. Якщо вас це не стосується — не втручайтеся.

5. Якщо ви не можете що-небудь зрозуміти — почухайте в потилиці.

6. Якщо все одно не зрозумієте, то й не намагайтеся.

7. Якщо ви щось розлили, негайно витріть самі, не довіряючи сусідові.

8. Якщо ненавмисно що-небудь розбили, зізнайтеся, бо гірше буде.

9. Якщо ви зголодніли — не їжте будь-що.

10. Якщо ви хочете щось понюхати, не пхайте свого носа куди не треба.

11. Якщо вам треба що-небудь відсипати — зробіть це акуратно, не здумайте, відсипаючи, брати речовину руками, а потім їх облизувати.

КОРОЛЕВА ХІМІЯ: Ну, що друзі, чи маєте бажання залишитись на засіданні гуртка з хімії "Хімічний ілюзіон"

ХІМІЧНА ФОРМУЛА:Для тих , у кого тверда воля , гостре око , вмілі руки.
ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: Для тих , хто в житті хоче зробити багато і вже зрозумів , як багато для цього треба знати .
ХІМІЧНАЗАДАЧА: Для тих , хто не боїться труднощів і впевнений , що може їх подолати ,
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: Для тих , кому вже не вистачає сторінок підручника - наш хімічний ілюзіон !
Ведучий : Добрий день , дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашому засіданні.  
 Сьогодні до нас в гості приїхали великі ілюзіоністи з усіх сторін світу . Відкрию вам один секрет: всі вони добре вчилися в школі , але найбільше їм подобалася хімія - дуже складний , але і дуже цікавий предмет !
Тепер вони володіють секретами цієї науки , розкривати таємницю своїх дослідів не хочуть , як і всі ілюзіоністи .
Першим на цю сцену я запрошую найбільшого з магів –Дамблдора
Даммблдорф: Ви прийшли сюди навчатись тонкої науки і точного мистецтва магічних перетворень.
Ви збагнети всю красу повільного кипіння казана
( ДОСЛІД «КИПІННЯ КАЗАНА»)
коли навколо клубочиться пара
(ДОСЛІД «ХМАРА З КОЛБИ»)
 всю невловиму силу рідини, яка розтікається людськими судинами
                                                                       (ДОСЛІД «ЧЕРВОНЕ ЖЕЛЕ»)
одурманюючи розум і заворожуючи почуття…
(ДОСЛІД «БУРЯ В СТАКАНІ»)





















ВЕДУЧИЙ: До нас завітала володарка стихії  повітря
                                                                         (ДОСЛІД «ТУШІННЯ СВІЧОК»)








 ВЕДУЧИЙ : А  до  нас прийшла смска (читає ) :  « Шкодую . Не можу брати участь , прийміть мого маленького друга - це вулканчик з острова Аммохро»
Девід Коперфільд
А ось і ще один гість !
 Ану , дружок , поздоровайся з глядачами. Мовчить . Доведеться його розбудити ! Але як ?
ЮРКО: А я зараз збігаю на вахту і включу дзвінок . Коли він дзвонить з уроку , я завжди прокидаюся .
ВЕДУЧИЙ : Навряд чи це допоможе. Адже він не ледар , який спить на уроці  Просто ми забули щось зробити. Хлопці ! Допоможіть ! Як бути , якщо реакція не відбувається при звичайних умовах? Правильно ! Потрібно нагрівання .
                                                                                     (ДОСЛІД «ВУЛКАН»)
ВЕДУЧИЙ: Мій Асистент зможе створити вулкан із піни.
(ДОСЛІД « ПІНА З НІЧОГО»)
АСИСТЕНТ»:А я  наповню повітряну кульку газами із мого вулкану
                                 (ДОСЛІД «НАПОВНЕННЯ ПОВІТРЯНОЇ КУЛЬКИ»)























 ВЕДУЧИЙ: Запрошуємо  володарку стихії води
                              (ДОСЛІД «АСПІРИН і ТРИ НЕЗМІШУВАННІ РІДИНИ»)
ВОЛОДАРКА СТИХІЇ ВОДИ: мої асистенти поекспериментують  з різноманітними кольорами водного середовища








































 ВОЛОДАРКА СТИХІЇ ВОДИ: мої асистенти поекспериментують  з різноманітними кольорами водного середовища
(ДОСЛІД « МІНЕРАЛЬНІ ХАМЕЛЕОНИ)
АСИСТЕНТ 1:Я спробую відтворити кольори веселки
(ДОСЛІД «КОЛЬОРИ ВЕСЕЛКИ»)
АСИСТЕНТ 2 Я зафарбую малюнок без фарб, фломастерів  і карандашів
(ДОСЛІД «ЧЕРВОНЕ СЕРЦЕ»)
АСИСТЕНТИ: А я розповім, як пригощав друзів
(ДОСЛІД « УСІХ ПРИГОСТИЛИ»)
ВЕДУЧИЙ:Ефектно і видовищно! У голові народжуються думки про те, що, напевно. тут відбуваються складні хімічні реакції
 Доводиться визнати, що деякі види чорнил давно зникли із вживання або застосовуються лише в таємничих цілях, як секретне листування.
Запрошуємо групу детективів, які спробують розкрити завісу таємничості
(ДОСЛІД «ТАЄМНІ ЛИСТИ»)


ВЕДУЧИЙ: Дим без вогню, всі знають, що так не буває. І тільки хімія все може                                                                       
   (ДОСЛІД «ДИМ БЕЗ ВОГНЮ»)

ВЕДУЧИЙ: Запрошуємо володарку стихії полум’я
(ДОСЛІД « КОЛЬОРОВІ ВОГНІ»)
ВОЛОДАРКА СТИХІЇ ВОГНЮ: Мої асистенти зможути випалити написи на папері. Давайте поглянемо, як  у них це  вийде.
(ДОСЛІД «ВИПАЛЮВАННЯ НАПИСУ»)


ВОЛОДАРКА СТИХІЇ ВОГНЮ: Найдивовижніше вогняне чудо-це народження  в хімічному полумї змій,
(ДОСЛІД «ФАРАОНОВІ ЗМІЇ»)


ВЕДУЧИЙ: Отже, шановна публіка, кудесниця Хімія представила вам свої можливості. Постарайтеся знайти відповіді на її загадки.

 Так ! Чудес ми сьогодні бачили чимало ! Але всі чудеса можна пояснити , всі таємниці можна розкрити , якщо дружити з такою наукою , як хімія !





Немає коментарів:

Дописати коментар