Мета:
- · Організувати проведення цікавих дослідів з метою формування інтересу учнів до хімії.
- · Формувати хімічні знання учнів у процесі виконання різних дослідів.
- · Розвивати творчі здібності учнів, формуючи їх акторську майстерність.
- · Формувати колектив учнів в ході підготовки важливого загальношкільного заходу.
- · Здійснювати естетичне виховання учнів, створюючи яскраве театральне уявлення
Де хімічна
тут корова?
Молочка хочу
парного.
Мабуть, то
лиш випадки:
Хімія все
може...
Розв’язать
мої проблеми
Вона не допоможе.
Юрко кидає підручник з хімії, збирається
піти зі сцени... Але раптом лунає голос: «Зажди, Юрко.»
ЮРКО: (злякано): Хто тут?
На сцену виходять її Величність—
КОРОЛЕВА ХІМІЯ та її слуги: Хімічна формула, Хімічна реакція, Хімічна задача та Хімічний дослід.
ХІМІЯ: Ну,
здрастуй, Юрко.
ЮРКО: (приголомшено) Хто Ви? Звідки
знаєте, як мене звуть?
ХІМІЯ: Я — наука, Королева Хімія, а це мої вірні слуги: Хімічна формула, Хімічна
реакція, Хімічна задача та Хімічний дослід. Ми все про тебе знаємо, що ти не
тільки не любиш хімію, а взагалі не хочеш вчитися.
Але оскільки ти лише семикласник, то в межах адаптації ми вирішили тебе не карати, а навпаки,
допомогти тобі...
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: То ж відкрий свої очі та вуха для наших порад.
ХІМІЧНА
ФОРМУЛА:
Ось, будь ласка, підійди.
І послухай-но сюди...
Як захочеш, станеш ти
Дійсним майстром справи,
Готувати будеш вміти
Всі хімічні страви...
ХІМІЧНА
РЕАКЦІЯ:
Лише від дотику твого, вміння і старання
Здійсняться
усі одразу мрії та бажання...
ЮРКО: А що ж мені для цього треба робити?
ХІМІЯ:
Я – наука не
проста, і не всім під силу,
І не кожен
синтезує ці хімічні дива,
Але зможе
осягнути і мої закони
Лише той, хто звик долати різні
перепони...
ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: (протягує Юрку книжку «ХІМІЯ»)
То ж
вставай із сонечком,
І сідай за
Хомченка.
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД:
Вивчи все, що
недобрав,
Що забув, не розібрав
Ще зі школи ти,
Не лови даремно гав,
Як стомивсь,
То пригадай ці слова мети:
Важко в навчанні —
зато легко в боротьбі…
ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: Пам’ятай
такі слова: вчення – світло, а невчення – пітьма.
ХІМІЧНА
ЗАДАЧА:
Вправи, формули, рівняння,
Досліди,
завдання,
І задачі, й
хід реакцій —
Все поглинь,
тоді побачиш.
Що підвласні
й зрозумілі
Всі тобі
дива хімічні.
ЮРКО:
Хімія –
чудесниця.
Дай мені
пити.
Буду тебе з
понеділка я вчити,
Нарешті за розум завзято візьмуся,
Досліди сам я робити навчуся.
ХІМІЯ: Ну що ж, Юрко, здається ти все зрозумів…
Сподіваюсь, що тепер з
хімією в тебе все буде гаразд …
Хімія разом
зі слугами йде зі сцени, залишаються Юрко та Хімічний дослід.
ХІМІЧНИЙ
ДОСЛІД:
А тепер іди сюди,
З колби трохи злий води,
Чарівні слова скажи:
«По хімічному велінню,
По моєму хотінню –
Молоко з води зробись».
(ДОСЛІД «МОЛОЧНІ РІКИ»)
Юрко
підходить до столу, переливає з колби «воду» в стакан, утворилося молоко,
робить вигляд, що п’є його…
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: Молодець,
ПЕРШИЙ ДРУГ (помітивши, що Юрко п’є молоко): Ось. Дивись. Малій дитині молочка
попити схотілося.
ДРУГИЙ
ДРУГ: Гей, Юрко, ти що з села
молоко привіз?
ПЕРШИЙ ДРУГ: В твоєму віці вже молоко не п’ють.
ЮРКО: А які
бажання ваші? Кави. Чаю, простокваші?
ПЕРШИЙ ДРУГ: Знають всі
про це довкола: краще всього – «Кока-кола».
ДРУГИЙ ДРУГ: Ну а я хотів би вкрай спробувати справжній «Спрайт».
ЮРКО: Гаразд, заждіть один момент,
Проведу один експеримент.
Підходить до столу, наливає з колби «воду» в
стакан, промовляє чарівні слова.
ЮРКО: По хімічному велінню,
По моєму хотінню.
«Кока-кола» з води зробись.
Ось,
Андрію, подивись.
(ДОСЛІД «КОКА-КОЛА»)
А тепер я синтезую « Спрайт».
По хімічному велінню,
По моєму хотінню —
«Спрайте», із води зробись.
Ромка, спробуй, йди напийсь.
(ДОСЛІД «СПРАЙТ»)
(хлопці роблять вигляд, що п’ють напої)
РОМКА: Ну и дива.
АНДРІЙ: Слухай, Юрко, а як це ти робиш? Може ти чарівник?
РОМКА: Навчи і нас.
ЮРКО: Ні, я не чарівник, я тільки вчуся, але хімія допомагає нам творити
справжнісінькі дива… Друзі, вчіть дивовижну
науку ХІМІЮ.
Прості й ефективні досліди. Про які ви сьогодні дізнаєтесь, не вимагають якихось
особливих навичок, а лише обережності, уваги й акуратності
ХІМІЧНА ФОРМУЛА:Уникнути неприємних несподіванок допоможе дотримання трьох простих правил
ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: Не потрібно експериментувати вдома з незнайомими речовинами( та й надто
великі кількості добре відомих хімікатів у невмілих руках можуть стати небезпечними)
ХІМІЧНА ЗАДАЧА: Перш
ніж виконувати будь-який дослід, треба уважно прочитати його опис і пригадати
властивості застосовуваних речовин.
Для цього є підручники і
довідники.
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: Потрібно бути обережним і
завбачливим. Якщо досліди пов’язані з горінням, утворенням диму і шкідливих
газів, показувати їх можна там, де це не викликає неприємних наслідків.
У разі дотримання цих правил
ваше шоу матиме успіх і хімічні речовини розкриють перед вами секрети своїх
чудесних перетворень.
ХІМІЯ: А
ти Юрко пам’ятаєш правила техніки безпеки при проведенні дослідів з хімії.
ЮРКО:
Так, пам’ятаю.
1. Якщо
відкрили — закрийте.
2. Якщо позичили будь-що —'' поверніть.
3. Якщо ви не знаєте, як це діє, — не торкайтеся.
4. Якщо вас це не стосується — не втручайтеся.
5. Якщо ви не можете що-небудь зрозуміти — почухайте в потилиці.
6. Якщо все одно не зрозумієте, то й не намагайтеся.
7. Якщо ви щось розлили, негайно витріть самі, не довіряючи сусідові.
8. Якщо ненавмисно що-небудь розбили, зізнайтеся, бо гірше буде.
9. Якщо ви зголодніли — не їжте будь-що.
10. Якщо ви хочете щось понюхати, не пхайте свого носа куди не треба.
11. Якщо вам треба що-небудь відсипати — зробіть це акуратно, не здумайте, відсипаючи, брати речовину руками, а потім їх облизувати.
2. Якщо позичили будь-що —'' поверніть.
3. Якщо ви не знаєте, як це діє, — не торкайтеся.
4. Якщо вас це не стосується — не втручайтеся.
5. Якщо ви не можете що-небудь зрозуміти — почухайте в потилиці.
6. Якщо все одно не зрозумієте, то й не намагайтеся.
7. Якщо ви щось розлили, негайно витріть самі, не довіряючи сусідові.
8. Якщо ненавмисно що-небудь розбили, зізнайтеся, бо гірше буде.
9. Якщо ви зголодніли — не їжте будь-що.
10. Якщо ви хочете щось понюхати, не пхайте свого носа куди не треба.
11. Якщо вам треба що-небудь відсипати — зробіть це акуратно, не здумайте, відсипаючи, брати речовину руками, а потім їх облизувати.
КОРОЛЕВА ХІМІЯ: Ну, що друзі, чи маєте бажання залишитись на засіданні гуртка з хімії "Хімічний ілюзіон"
ХІМІЧНА ФОРМУЛА:Для
тих , у кого тверда воля , гостре
око , вмілі руки.
ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ: Для
тих , хто в житті хоче зробити багато і вже зрозумів , як багато для цього
треба знати .
ХІМІЧНАЗАДАЧА: Для
тих , хто не боїться труднощів і впевнений , що може їх подолати ,
ХІМІЧНИЙ ДОСЛІД: Для
тих , кому вже не вистачає сторінок підручника - наш хімічний ілюзіон !
Ведучий
: Добрий день
, дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашому
засіданні.
Сьогодні до нас в гості приїхали великі
ілюзіоністи з усіх сторін світу . Відкрию вам один секрет: всі вони добре
вчилися в школі , але найбільше їм подобалася хімія - дуже складний , але і
дуже цікавий предмет !
Тепер вони
володіють секретами цієї науки , розкривати таємницю своїх дослідів не хочуть ,
як і всі ілюзіоністи .
Першим
на цю сцену я запрошую найбільшого з магів –Дамблдора
Даммблдорф: Ви прийшли сюди навчатись тонкої науки і точного
мистецтва магічних перетворень.
Ви збагнети всю красу
повільного кипіння казана
( ДОСЛІД «КИПІННЯ КАЗАНА»)
коли навколо клубочиться пара
(ДОСЛІД
«ХМАРА З КОЛБИ»)
всю невловиму силу рідини, яка розтікається
людськими судинами
(ДОСЛІД
«ЧЕРВОНЕ ЖЕЛЕ»)
одурманюючи розум і заворожуючи
почуття…
(ДОСЛІД
«БУРЯ В СТАКАНІ»)
ВЕДУЧИЙ: До нас завітала
володарка стихії повітря
Девід
Коперфільд
А ось і ще один гість !
Ану , дружок , поздоровайся з глядачами.
Мовчить . Доведеться його розбудити ! Але як ?
ЮРКО:
А я зараз збігаю на вахту і включу дзвінок . Коли він дзвонить з уроку , я
завжди прокидаюся .
ВЕДУЧИЙ
: Навряд чи це допоможе. Адже він не ледар , який спить на уроці Просто ми забули щось зробити. Хлопці !
Допоможіть ! Як бути , якщо реакція не відбувається при звичайних умовах?
Правильно ! Потрібно нагрівання .
(ДОСЛІД
«ВУЛКАН»)
ВЕДУЧИЙ: Мій Асистент зможе
створити вулкан із піни.
(ДОСЛІД « ПІНА З НІЧОГО»)
АСИСТЕНТ»:А я наповню повітряну кульку газами із мого
вулкану
(ДОСЛІД
«НАПОВНЕННЯ ПОВІТРЯНОЇ КУЛЬКИ»)
ВЕДУЧИЙ: Запрошуємо володарку стихії води
(ДОСЛІД «АСПІРИН
і ТРИ НЕЗМІШУВАННІ РІДИНИ»)
ВОЛОДАРКА СТИХІЇ ВОДИ: мої
асистенти поекспериментують з різноманітними
кольорами водного середовища
(ДОСЛІД
« МІНЕРАЛЬНІ ХАМЕЛЕОНИ)
АСИСТЕНТ 1:Я спробую відтворити
кольори веселки
(ДОСЛІД
«КОЛЬОРИ ВЕСЕЛКИ»)
АСИСТЕНТ 2 Я зафарбую малюнок
без фарб, фломастерів і карандашів
(ДОСЛІД
«ЧЕРВОНЕ СЕРЦЕ»)
АСИСТЕНТИ: А я розповім, як
пригощав друзів
(ДОСЛІД « УСІХ ПРИГОСТИЛИ»)
ВЕДУЧИЙ:Ефектно і видовищно! У
голові народжуються думки про те, що, напевно. тут відбуваються складні хімічні
реакції
Доводиться визнати, що деякі види чорнил давно
зникли із вживання або застосовуються лише в таємничих цілях, як секретне
листування.
Запрошуємо групу детективів,
які спробують розкрити завісу таємничості
(ДОСЛІД
«ТАЄМНІ ЛИСТИ»)
ВЕДУЧИЙ: Дим без вогню, всі
знають, що так не буває. І тільки хімія все може
(ДОСЛІД «ДИМ БЕЗ
ВОГНЮ»)
ВЕДУЧИЙ: Запрошуємо володарку
стихії полум’я
(ДОСЛІД « КОЛЬОРОВІ ВОГНІ»)
ВОЛОДАРКА СТИХІЇ ВОГНЮ: Мої
асистенти зможути випалити написи на папері. Давайте поглянемо, як у них це вийде.
(ДОСЛІД «ВИПАЛЮВАННЯ НАПИСУ»)
(ДОСЛІД
«ФАРАОНОВІ ЗМІЇ»)
ВЕДУЧИЙ: Отже, шановна публіка,
кудесниця Хімія представила вам свої можливості. Постарайтеся знайти відповіді
на її загадки.
Так ! Чудес ми сьогодні бачили чимало ! Але
всі чудеса можна пояснити , всі таємниці можна розкрити , якщо дружити з такою
наукою , як хімія !
Немає коментарів:
Дописати коментар